Thursday 13 October 2011

ISA tak layak cerito pasal projek terbengkalai

PORT DICKSON - Pembinaan adalah sektor penting bagi ekonomi negara kerana ia memberikan manfaat besar kepada pelbagai pihak sama ada rakyat mahupun peniaga.

Adun Bagan Pinang, Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad berkata, apabila sesuatu projek pembangunan dilaksanakan, ia akan menjana pendapatan mereka yang terlibat dalam industri tersebut.

Menurutnya, barangan pembinaan seperti pasir, simen dan batu akan diperlukan bagi projek pembinaan secara tidak langsung akan mewujudkan peluang pekerjaan kepada ramai orang.

“Ini yang disebut sebagai manfaat kepada banyak pihak dan bukan semata-mata kepada pemaju projek sahaja,” katanya ketika berucap semasa melancarkan projek perumahan Taman Impian Putra di Batu 1 Jalan Pantai Port Dickson.

Hadir sama, Yang Dipertua Majlis Perbandaran Port Dickson (MPPD), Abdul Wahab Shamsuddin.

Projek itu sudah terbengkalai selama beberapa tahun dan dipulihkan pemaju hartanah tempatan, Purcon (M) Sdn Bhd.

Sementara itu, Pengarah Urusan Purcon, Lim Tee Hin berkata, Taman Impian Putra seluas 8.8 hektar menawarkan pilihan rumah teres satu tingkat, dua tingkat, dua tingkat separa berkembar, banglo dua tingkat dan kedai tiga tingkat.

Beliau mengakui pada mulanya terdapat banyak cabaran yang terpaksa dihadapi untuk membina semula keseluruhan fasa 1 taman itu melibatkan kerja-kerja pengubahsuaian dan pemasangan semula bangunan.

“Namun, selepas mengambil kira banyak perkara, kami mempunyai semua sumber dalam mencapai sasaran bagi menjayakan projek ini.

“Selepas 36 tahun berada dalam industri hartanah, Purcon mempunyai kepakaran�, kekuatan kewangan dan pengalaman untuk memulihkan projek,” katanya.



p/s:berapo banyak kek linggi & telok komang terbengkalai sobab ISA

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms